FANDOM

Risen – fabularna gra akcji (Action RPG) stworzona przez deweloperów ze studia Piranha Bytes, czyli twórców bardzo znanej serii Gothic. Gra po raz pierwszy została zaprezentowana na targach Games Convention 2008, a została wydana w Niemczech 2 października 2009, zaś w Polsce dokładnie tydzień później.

Fabuła gryEdytuj

Akcja gry Risen rozgrywa się na wyspie Faranga, po środku której znajduje się ogromny wulkan, który jest ściśle związany z fabułą. Wokół wulkanu ukształtowały się rozmaite krajobrazy, takie jak tereny górzyste, obszary bagienne, czy skaliste zbocza. W grze bohater będzie mógł zdobyć rozmaite rośliny, także takie które są niebezpieczne i trujące. Na wyspie można napotkać rozmaite i liczne potwory, którym bezimienny bohater musi stawić czoła. W całym świecie gry, gracz spotyka trzy różne frakcje, jednak twórcy zrezygnowali już z takich postaci jak orkowie. Według twórców świat gry ma więcej wspólnego ze światem realnym, niż z fantasy typu tolkienowskiego. Zarządcą wyspy jest potężny Inkwizytor, człowiek bardzo brutalny a jednocześnie tajemniczy, szukający w pobliżu artefaktów z pradawnych świątyń. W trakcie rozgrywki bohater napotyka bardzo dużo bohaterów niezależnych, którzy zlecają różne misje, oraz zachęcają do przyłączenia się do danej frakcji, czy też proponują sprzedaż towaru w lokalnej walucie. Cała rozgrywka w Risenpodzielona jest na cztery rozdziały.

Styl rozgrywkiEdytuj

Styl rozgrywki w grze Risen znacząco przypomina ten znany już zGothica. Gracz wciąż ma do czynienia z bezimiennym bohaterem oraz nadal nie ma wpływu na jego wygląd, charakter, czy historię. Może natomiast kształtować umiejętności walki lub magii. Styl rozgrywki jest postawiony na mocno zręcznościowym charakterze.

Oprawa audiowizualnaEdytuj

W grze Risen można zauważyć niezwykle dopracowaną grafikę - sylwetki niektórych postaci wykonano przy użyciu 6 tysięcy wielokątów, a do tworzenia terenu wykorzystano technologię HDR. Warstwę techniczną i fizyczną wspiera ulepszony moduł silnika fizycznego Physx by Ageia, natomiast warstwę roślinności wspiera nowa wersja SpeedTree. Gra w pełni wykorzystuje biblioteki DirectX 9.0. Ścieżkę dźwiękową skomponował Kai Rosenkranz, twórca kompozycji klasycznych do wszystkich części gry serii Gothic. Na początku sierpnia 2009 roku Piranha Bytes opublikowała oficjalną wersję okładki Risen. Dodatkowo można z niej wyczytać, iż gra otrzymała klasyfikację "od 16 lat" w rankingu PEGI

Więcej z Fandomu

Losowa wiki