FANDOM

Risen 2: Mroczne Wody - druga część gry autorstwa Piranha Bytes spod nazwy Risen. Rozgrywa się dziesięć lat po wydarzeniach z części pierwszej i dzieje się na kilku wyspach znajdujących się niedaleko Farangi.

ZapowiedźEdytujEdytuj

Gra została oficjalnie zapowiedziana 18 sierpnia 2010 roku przezDeep Silver podczas konferencji prasowej na targach gamescom w Kolonii. Oficjalna strona internetowa została otwarta 19 lutego 2011 roku. Na platformie Microsoft Windows ukazała się 27 kwietnia 2012 roku w Ameryce Północnej i w Europie, natomiast 31 lipca 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 w Ameryce Północnej oraz 3 sierpnia 2012 roku w Europie. 22 czerwca 2012 roku w usłudze Steam ukazała się wersja demonstracyjna gry. Piranha Bytes stworzyła wersję na komputery osobiste, a za porty na Xboksa 360 i (po raz pierwszy) Playstation 3, podobnie w przypadku Risena, odpowiada francuska firma Wizarbox[9]. Gra kontynuuje historię bohatera pierwszej części, osadzona została w pirackich klimatach. Polskim wydawcą gry jest firma Cenega, która wydała ją w pełnej polskiej wersji językowej na wszystkie platformy.

OpisEdytujEdytuj

Historia w tej odsłonie cyklu rozpoczyna się dziesięć lat po wydarzeniach z pierwszej częściBezimiennegoprzez ten czas los nie oszczędzał i bohater coraz chętniej zagląda do butelki. Pewnego dnia odnajduje go znana z pierwowzoru Patty, czyli córka legendarnego pirata Stalowobrodego. Trafiła ona na trop artefaktu, który może posłużyć jako broń przeciwkotytanom, i potrzebuje pomocy w jego odszukaniu. Nadarza się ku temu dobra okazja, gdyż wkrótce potem Bezimienny dostaje od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej frakcji na wyspie Tacarigua. Lokalna kolonia zajmuje się uprawą trzciny cukrowej – dostawy stamtąd były w ostatnich miesiącach wyraźnie mniejsze niż poprzednio. Po dopłynięciu na miejsce okazuje się, że tutejsze wpływy zostały podzielone pomiędzy wierną Inkwizycji osadę oraz wioskę piracką znajdującą się po drugiej stronie wyspy.