FANDOM

The Elder Scrolls V: Dawnguard - pierwszy oficjalny dodatek do The Elder Scrolls V: Skyrim.

Spis treściEdytuj

[ukryj]#Fabuła

  1. Sojusz
    1. Wampiry
    2. Straż Świtu
  2. Galeria
  3. Nawigacja

FabułaEdytujEdytuj

Historia The Elder Scrolls V: Dawnguard dotyczy powrotu Wampirzego Lorda Harkona z klanu Volkihar, który stara się zakończyć tyranię słońca. Harkon zamierza wykorzystać moc ukrytą w Zwojach Starożytnych, aby osiągnąć swój cel. Jest on obiektem łowców wampirów znanych jako Straż Świtustarających się go powstrzymać. Smocze Dziecię ma wybór pomiędzy dołączeniem do Straży Świtu i pokonaniem Harkona, a połączeniem swych sił z wampirami z klanu Volkihar.

Dodatek ten można rozpocząć poprzez słuchanie plotek lub zagadanie strażnika, który opowie nam o łowcach wampirów rekrutujących nowych członków. Te czynności pokieruję Smocze Dziecię w kierunku Fortu Dawnguard, gdzie zacznie się fabuła dodatku.

SojuszEdytujEdytuj

WampiryEdytuj

Połączenie sił z Harkonem pozwala Smoczemu Dziecięciu stać się Wampirzym Lordem. Jeśli Smocze Dziecię jest już Wilkołakiem, a chce przybrać formę Wampirzego Lorda musi wyleczyć się zLikantropii (istnieje możliwość ponownego zarażenia się ale tylko raz). Proces transformacji działa podobnie jak Likantropia i zapewnia dostęp do unikalnych mocy. Jedna z potwierdzonych zdolności - Wampirzy Chwyt - pozwala unieść przeciwników w powietrze za pomocą telekinezy, jednocześnie ich osłabiając. Inne moce i umiejętności to m. in. przywołanie gargulca, unoszenie nad ziemią i wodą, duszenie  lub rzucanie przeciwnikami, a także paraliż wrogów oraz przekształcanie w chmurę nietoperzy.

Podobnie jak w przypadku Likantropii, mieszkańcy gdy tylko zobaczą Wampirzego Lorda będą go atakować. Nie stanie się to w przypadku jeśli Smocze Dziecię będzie zwykłym wampirem. W przeciwieństwie do wilkołaków, forma Wampirzego Lorda może zostać zakończona w każdej chwili.

Oprócz nowych mocy, przyłączenie do wampirów daje dostęp do Zamku Volkihar - fortecy, która nie tylko służy jako schronienie, ale daje premie do wampirzych mocy i możliwość kupna mikstury krwii. Mikstury te uleczą wampira i zaspokoją jego głód krwi.

Straż ŚwituEdytuj

Przyłączenie do Straży Świtu daje Smoczemu Dziecięciu dostęp do Fortu Dawnguard, ukrytego gdzieś w południowej części Skyrim. Wyjątkowe korzyści z przystąpienia do Straży Świtu to nowe bronie i pancerze przystosowane do walki z wampirami, w tym również kusze (zwykłe i dwemerowe). Ponadto członkowie Straży Świtu będą w stanie wynająć pancerne trolle, które zajmują miejsce psa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki