FANDOM

The Elder Scrolls V: Skyrim - komputerowa gra gatunku RPG wydana 11 listopada 2011 roku przez Bethesda Softworks i zaprojektowana przez Bethesda Game Studios. Jest piątą odsłoną gier z serii The Elder Scrolls.

Spis treściEdytuj

[ukryj]#Fabuła

  1. Rozgrywka
  2. Wydanie i opinie
  3. Ścieżka dźwiękowa
  4. Galeria
  5. Nawigacja

FabułaEdytujEdytuj

Akcja gry toczy się 200 lat po wydarzeniach znanych z The Elder Scrolls IV: Oblivion w 4E 201. Po śmierci cesarza Martina SeptimaCesarstwo Tamriel zostało bez prawowitego dziedzica tronu. Wywołany chaos szybko wykorzystały elfy z Aldmerskiego Dominium, wywołując Wielka Wojnę. By nie dopuścić do niepotrzebnego rozlewu krwi, ówczesny wybrany cesarz - Titus Mede II podpisał rozejm zwany Konkordatem Bieli i Złota i zakończył ostatecznie konflikt.

Nie każdy jednak zaakceptował zaistniałe warunki pokoju. W północnej części cesarstwa - prowincji Skyrim wybuchł bunt pod przewodnictwem jarla Wichrowego Tronu Ulfrika Gromowładnego. Ulfrik pod pozorem zakazu wyznawania wiary w Talosa, zamordował Najwyższego Króla Skyrim, nawołując równocześnie miejscowa ludność do dołączenia doGromowładnych i walki o niepodległość.

Sama wojna domowa nie jest niestety jedynym zagrożeniem. DoSkyrim powróciły smoki - pradawne stworzenia, które jak by się wydawało wyginęły wieki temu. Zgodnie z wiedzą głoszoną w norskich mitach, jedyną szansą jaka pozostała na pokonanie smoków jest powrót Dovahkiina - mitycznego zabójcy smoków.

RozgrywkaEdytujEdytuj

Jak i w poprzednich częściach gier z serii The Elder Scrolls, tak również i w Skyrim system rozgrywki oparty jest głównie na swobodzie działań i eksploracji otoczenia. Gracz stanie bowiem przed możliwością przemierzenia licznych dostępnych lokalizacji, oraz ingerencji w ich historię (m.in. poprzez wykonywanie szeregu dostępnych zadań - zarówno tych głównych jak i pobocznych).

Gra pozwala na stworzenie całkowicie nowej, grywalnej postaci odzwierciedlającej preferowany styl gry. W tym celu został oddany specjalny edytor, w którym gracz będzie mógł zadecydować o imieniu, płci, rasie, a nawet wyglądzie swojego bohatera. Rozwój postaci jest równie dowolny: w grze mamy możliwość rozwoju aż 18 rożnych umiejętności - zrezygnowano natomiast z początkowego wyboru klasy.

Skyrim został zaprojektowany na całkowicie nowym silniku graficznym, co pozwoliło na zastosowanie najnowocześniejszych efektów wizualnych potęgujących wrażenia z gry. Interfejs również uległ znaczącym zmianom. Jedynie widok z jakiego będziemy mogli oglądać wirtualny świat pozostaje taki sam jak w poprzednich odsłonach sagi (do wyboru widok z oczu bohatera lub trzecioosobowy).

Wydanie i opinieEdytujEdytuj

Polskim wydawcą gry jest Cenega Poland. W skład edycji kolekcjonerskiej wchodzą m.in. figurka smoka, mapa świata gry, artbook oraz płyta DVD z materiałami z produkcji. Na komputery osobiste gra została wydana w pełnej polskiej wersji językowej z możliwością wyboru oryginalnych głosów, natomiast na konsole tylko w angielskiej wersji językowej.

Gra zyskała bardzo pozytywne opinie krytyków uzyskując średnią ocenę oscylująca wokół 95%. Sprzedaż Skyrim okazała się równie zaskakującą - w ciągu 48 godzin gra znalazła 3,5 miliona nabywców na całym świecie.

Ścieżka dźwiękowaEdytujEdytuj

Muzykę do gry skomponował Jeremy Soule, twórca ścieżek dźwiękowych do dwóch poprzednich części Elder Scrolls. Kolekcjonerska wersja ścieżki dźwiękowej została wydana na 4 płytach CD. Motywem przewodnim gry jest utwór „Dragonborn”, śpiewany przez trzydziestoosobowy chór w wymyślonym na potrzeby produkcji smoczym języku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki